Accreditatie en Rankings

The Maastricht Leadership Academy (TMLA) is gelieerd aan de Maastricht School of Management (MSM) en is opgericht om programma’s te ontwikkelen die relevant zijn voor bedrijven en organisaties anno nu. TMLA werkt dan ook samen met grote spelers in de digitale economie, waaronder Google, Tweakwise, E-Village en de achtergrond van haar docenten behoren tot de top uit de academische arena (o.a. Harvard, Yale, Oxford, LSE) en het bedrijfsleven (o.a. Google, Wehkamp, Bijenkorf, TopVintage).

MSM is de oudste Business School in Nederland, opgericht in 1952 door de Technische Universiteit Delft. Als H.K.M. Koningin Maxima MSM in 2012 toespreekt zegt ze: “Overal in de wereld kom ik alumni van MSM tegen, het maakt me trots dat Nederland zo’n Instituut heeft”.

Alle programma’s van MSM zijn internationaal geaccrediteerd, hetgeen betekent dat participanten zeker kunnen zijn dat haar programma’s aan deze internationale hoge standaarden voldoen. De accreditatie orgnisaties die de MBA programma’s accrediteren zijn AMBA, IACBE en ACBSP.

Slechts 2% van alle Business Schools wereldwijd, waaronder MSM, geniet de prestigieuze AMBA accreditatie. In 2014 is MSM zelfs finalist voor de AMBA Innovation Award. Als enige Business School wordt ze in 2016 opnieuw genomineerd en komt tot de top 3, waarbij ze de prestigieuze Oxford University achter zich laat.

MSM’s MBA is 2e in de ranking van Eduniversal’s Best Masters ranking, en haar Doctor of Business Administration programma is eveneens 2e op de wereld ranglijst van part-time DBA programma’s. Verder belandde MSM in de top 3 van de Nuffic Orange Carpet Award in 2014, als waardering voor de contributie aan de internationalisering van hoger onderwijs in Nederland.

De opleidingen van TMLA leiden tot een MSM postgraduate diploma, en zodoende (anders dan andere opleiders voor online business gerelateerde programma’s) tot een diploma dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt.