(Big) Data Analysis and Interpretation

Masterclass 16 juni 2017
Stefan van Opstal
EUR 590,-

Om te beoordelen hoe succesvol een bepaalde activiteit is dien je inzicht te hebben in de relevante KPI’s met betrekking tot die activiteit. In het digitale marketing landschap bijvoorbeeld worden vaak financieel gerelateerde KPI’s als graadmeter genomen, waarbij resultaten vergeleken worden met eigen data. Dit leidt tot een zeer eenzijdige kijk op zaken.

In de Masterclass “(Big) Data Analysis and Interpretation” worden de verschillende KPI’s en hun waarde met betrekking tot verschillende technieken behandeld. Uniek aan dit vak is dat KPI’s in een gewogen matrix worden gebracht om zo tot een juist inzicht te komen in het werkelijke resultaat van een bepaalde campagne of activiteit. Daarbij wordt gebruik gemaakt aan een poel van data en benchmark gegevens en uitleg gegeven aan de achtergrond hiervan, om zo tot een juiste interpretatie te komen van de cijfers. De kunst van het vertalen van cijfers in informatie en inzicht is wat beslissers nodig hebben.

Stefan van Opstal

Stefan studied Business Economics and Retail Marketing at Tilburg University. Stefan has already been active in the top of Dutch E-Commerce for more than 10 years, fulfilling various leadership functions for well-known companies such as Hans Anders, Zoomin, Bijenkorf, Sligro, and Docdata.

Stefan is currently active as the owner and CCO of the Dutch high-tec software company Tweakwise.com, a market leader in the field of e-commerce conversion optimization software. Tweakwise.com is widely acknowledged as one of the most innovative e-commerce software companies of the Benelux and is trusted by more than 30% of the top 100 e-commerce companies in the region.

Stefan is very experienced in setting up and running large scale cross border e-commerce operations, IT architecture, innovation, entrepreneurship, change management and online business models.

De volgende Masterclass wordt gehouden op 16 juni 2017 in het gebouw van de Maastricht School of Management, Endepolsdomein 150, 6229 EP Maastricht.

Het volgen van deze Masterclass leidt tot een postgraduate level certificaat van de Maastricht School of Management, Nederlands oudste Business School behorend tot de top 2% geaccrediteerde Business Schools wereldwijd.

Aanmelden Masterclass

TMLA Masterclasses worden afgerond met een certificaat van de Maastricht School of Management. Om toegelaten te worden tot de Masterclass dient daarom een beknopt CV te worden gestuurd naar: masterclass@tmla.nl onder vermelding van de titel van de betreffende Masterclass. Vul aub uw gegevens in in onderstaand formulier, en onze afdeling admissions neemt binnen 3 werkdagen contact met u op.


Nogmaals dank voor uw interesse.

Sandra A.F. Kolkman
Head of Admissions