Opleiding Data Analyse voor E-Commerce2018-09-03T15:58:11+00:00

Project Description

Het stereotype ondernemer uit Silicon Valley draagt geen stropdas meer en heeft een hip en jong imago. Maar is er verder dan dat veel veranderd als we het hebben over leiderschapskwaliteiten voor de nieuwe economie?

OPLEIDING DATA ANALYSE VOOR E-COMMERCE

OPLEIDING DATA ANALYSE VOOR E-COMMERCE

Deze opleiding duurt 2 lesdagen.

E-Commerce bedrijven willen hun prestaties continue verbeteren en er wordt dan ook veel aandacht besteedt aan conversie optimalisatie, webshop usability, de impact van bedrijfskeuzes op financieel gebied en op het gebied van marktgroei. Om hier grip op te krijgen is data analyse een prachtig instrument.

Data Analyse is een vak dat geleerd moet worden, en vereist meer dan cijfermatig inzicht. Tegelijkertijd hoeft iemand geen gigantische wiskundeknobbel te hebben om aan hand van cijfers inzicht te leren krijgen in e-commerce prestaties. E-Commerce is een tak van sport met zijn eigen karakteristieken en trends. Deze opleiding is dan ook bedoeld om participanten uit de E-Commerce data te leren meten en interpreteren om inzicht en grip te krijgen op E-Commerce performance.

Lesdag 1: Samenstellen en klassificeren van data

Om patronen te kunnen ontdekken heb je de juiste verzameling aan data nodig. Die data haal je vaak op verschillende manieren uit verschillende bronnen die tot je beschikking staan. Om tot goede analyses te komen is het ontzettend belangrijk om de juiste datasets samen te stellen in een juiste methodiek. Deze datasets zijn de basis om analytische methodes en technieken te kunnen uitvoeren en patronen en informatie te vinden die waardevol is.

Deze lesdag is beperkt technisch van aard, en gaat vooral in op het begrijpen van datasets en data in verhouding tot de data analytische methodes om patronen te kunnen vinden en business performance gerelateerde vragen te kunnen beantwoorden.

Als voorbeeld wordt aan hand van een business case onderzocht wat de interne redenen kunnen zijn van teruglopende omzet in een bepaalde productcathegorie, waarbij patronen worden ontdekt die je met menselijke redeneren niet zou hebben gevonden. Kortom, een boeiende dag.

Lesdag 2: Analyseren van data voor E-Commerce prestaties

In deze lesdag wordt gekeken naar de karakteristieken binnen de E-Commerce en business performance gerelateerde onderdelen waaronder logistieke performance, verzend- en retourkosten, klanttevredenheid, webshop performance en conversie en online marketing performance.

Elke specifieke branche kent zijn eigen kpi’s en benchmark data, en er wordt geleerd hoe je met de juiste datasets en analytische technieken prestaties kunt analyseren en verbeteren aan de hand van inzichten uit deze analyses.

Deze opleiding leidt tot een Executive diploma. Er worden geen opleidingseisen gesteld aan deelname aan de opleiding.

Wel wordt de opleiding afgerond met het schrijven van een ” Strategic Action Plan” (ongeveer 3-4 pagina’s), waarmee de kandidaat demonstreert hoe hij/zij de learnings toe te passen op de praktijk. Zonder succesvolle afronding van deze eis wordt een certificaat van deelname verleend.

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken.

TMLA opleidingen zijn ontwikkeld door de top uit de academische wereld (o.a. Harvard, Oxford, LSE) en C-Officers uit het bedrijfsleven. Zo bestaan de opleidingen uit een ideale mix tussen het gebruik van theoretische modellen, en de toepassing daarvan op de praktijk. Elke lesdag gaat in op deze modellen en de verklaring hierdoor van fenomenen en spraakmakende cases.De dagen zijn vol van interactie en feedback vanuit de groep op relevante business cases.

Business Cases

TMLA maakt gebruik van business cases van top-ondernemingen; je neemt zelf beslissingen, en er wordt vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een analytisch denkvermogen, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt immers geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in deze opleiding.

Lesgeld

Het lesgeld betreft EUR 450,-

Data

De opleiding vindt 3 keer per jaar plaats (cohorts), met een maximum van 20 deelnemers per cohort.
Er geldt een deadline per cohort.

Kerkrade: 13-14 december 2018 – Deadline aanmelding is 20 november 2018
Maastricht: 14-15 maart, 2019 – Deadline aanmelding is 20 februari 2019

Locatie

Maastricht: Endepolsdomein 150, 6229 EP Maastricht
Kerkrade: Wiebachstraat 9, 6466NG Kerkrade

AANMELDEN
STEL EEN VRAAG

Deze opleiding duurt 2 lesdagen.

E-Commerce bedrijven willen hun prestaties continue verbeteren en er wordt dan ook veel aandacht besteedt aan conversie optimalisatie, webshop usability, de impact van bedrijfskeuzes op financieel gebied en op het gebied van marktgroei. Om hier grip op te krijgen is data analyse een prachtig instrument.

Data Analyse is een vak dat geleerd moet worden, en vereist meer dan cijfermatig inzicht. Tegelijkertijd hoeft iemand geen gigantische wiskundeknobbel te hebben om aan hand van cijfers inzicht te leren krijgen in e-commerce prestaties. E-Commerce is een tak van sport met zijn eigen karakteristieken en trends. Deze opleiding is dan ook bedoeld om participanten uit de E-Commerce data te leren meten en interpreteren om inzicht en grip te krijgen op E-Commerce performance.

Lesdag 1: Samenstellen en klassificeren van data

Om patronen te kunnen ontdekken heb je de juiste verzameling aan data nodig. Die data haal je vaak op verschillende manieren uit verschillende bronnen die tot je beschikking staan. Om tot goede analyses te komen is het ontzettend belangrijk om de juiste datasets samen te stellen in een juiste methodiek. Deze datasets zijn de basis om analytische methodes en technieken te kunnen uitvoeren en patronen en informatie te vinden die waardevol is.

Deze lesdag is beperkt technisch van aard, en gaat vooral in op het begrijpen van datasets en data in verhouding tot de data analytische methodes om patronen te kunnen vinden en business performance gerelateerde vragen te kunnen beantwoorden.

Als voorbeeld wordt aan hand van een business case onderzocht wat de interne redenen kunnen zijn van teruglopende omzet in een bepaalde productcathegorie, waarbij patronen worden ontdekt die je met menselijke redeneren niet zou hebben gevonden. Kortom, een boeiende dag.

Lesdag 2: Analyseren van data voor E-Commerce prestaties

In deze lesdag wordt gekeken naar de karakteristieken binnen de E-Commerce en business performance gerelateerde onderdelen waaronder logistieke performance, verzend- en retourkosten, klanttevredenheid, webshop performance en conversie en online marketing performance.

Elke specifieke branche kent zijn eigen kpi’s en benchmark data, en er wordt geleerd hoe je met de juiste datasets en analytische technieken prestaties kunt analyseren en verbeteren aan de hand van inzichten uit deze analyses.

Deze opleiding leidt tot een Executive diploma. Er worden geen opleidingseisen gesteld aan deelname aan de opleiding.

Wel wordt de opleiding afgerond met het schrijven van een ” Strategic Action Plan” (ongeveer 3-4 pagina’s), waarmee de kandidaat demonstreert hoe hij/zij de learnings toe te passen op de praktijk. Zonder succesvolle afronding van deze eis wordt een certificaat van deelname verleend.

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken.

TMLA opleidingen zijn ontwikkeld door de top uit de academische wereld (o.a. Harvard, Oxford, LSE) en C-Officers uit het bedrijfsleven. Zo bestaan de opleidingen uit een ideale mix tussen het gebruik van theoretische modellen, en de toepassing daarvan op de praktijk. Elke lesdag gaat in op deze modellen en de verklaring hierdoor van fenomenen en spraakmakende cases.

De dagen zijn vol van interactie en feedback vanuit de groep op relevante business cases.

Business Cases

TMLA maakt gebruik van business cases van top-ondernemingen; je neemt zelf beslissingen, en er wordt vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een analytisch denkvermogen, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt immers geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in deze opleiding.

Lesgeld

Het lesgeld betreft EUR 450,-

Data

De opleiding vindt 3 keer per jaar plaats (cohorts), met een maximum van 20 deelnemers per cohort.
Er geldt een deadline per cohort.

Kerkrade: 13-14 december 2018 – Deadline aanmelding is 20 november 2018
Maastricht: 14-15 maart, 2019 – Deadline aanmelding is 20 februari 2019

Locatie

Maastricht: Endepolsdomein 150, 6229 EP Maastricht
Kerkrade: Wiebachstraat 9, 6466NG Kerkrade

Aanmelden Opleiding

Hartelijk dank voor uw interesse in TMLA. Vul aub uw gegevens in in onderstaand formulier, en onze afdeling admissions neemt binnen 3 werkdagen contact met u op.
  • Vul je telefoonnummer in als je gebeld wilt worden
AANMELDEN
STEL EEN VRAAG

Deze Opleiding

  • 2 LESDAGEN

  • EXECUTIVE DIPLOMA

  • EUR 450,-

Stel een vraag