Opleiding Digitale Transformatie2018-09-03T15:42:17+00:00

Project Description

DIGITALE TRANSFORMATIE

DIGITALE TRANSFORMATIE

Deze Opleiding duurt 1 lesdag.

Er is een groot verschil tussen innovatie en disruptie. Innovatie is van alle tijden. Bedrijven ontwikkelen hun product of dienst verder en streven naar continue operationele verbetering. Disruptie maakt gehele bedrijfssectoren echter razendsnel overbodig. Denk aan bedrijven als Netflix, die de video verhuur sector op zijn kop heeft gezet, of Uber die de taxi-business wezenlijk heeft geraakt.

In deze lesdag wordt ingegaan op de basisregels van de digitale economie. Waarom is de (eind)consument zoveel bepalender dan vroeger, en komen winstmarges hierdoor onder druk te staan. Draaien bedrijven dan primair niet meer om winstgevendheid? Moet je bijvoorbeeld als retail bedrijf meegaan met de trends die door grote spelers worden gezet? En ben je in de B2B beter beschermd tegen dit soort invloeden?

Bedrijfsmodellen moeten relevantie bieden in de nieuwe economie, en gelukkig zijn daar methodes voor.

Participanten zullen aan hand van het Consument Relevantie Model leren om bestaande bedrijfsmodellen te transformeren in nieuwe modellen die naadloos aansluiten bij de huidige verwachting van haar consumenten, en zich niet slechts te onderscheiden in de markt, maar om te domineren.

Deze opleiding leidt tot een executive diploma. De opleiding is bijzonder geschikt voor ondernemers of personen die zich willen specialiseren in bedrijfsstrategie en consumentbenadering. Er zijn geen opleidingseisen om deel te nemen aan dit programma.

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken.

TMLA opleidingen zijn ontwikkeld door de top uit de academische wereld (o.a. Harvard, Oxford, LSE) en C-Officers uit het bedrijfsleven. Zo bestaan de opleidingen uit een ideale mix tussen het gebruik van theoretische modellen, en de toepassing daarvan op de praktijk. Elke lesdag gaat in op deze modellen en de verklaring hierdoor van fenomenen en spraakmakende cases.De dagen zijn vol van interactie en feedback vanuit de groep op relevante business cases.

Business Cases

TMLA maakt gebruik van business cases van top-ondernemingen; je neemt zelf beslissingen, en er wordt vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een analytisch denkvermogen, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt immers geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in deze opleiding.

Lesgeld

Het lesgeld betreft EUR 235,-

Data

De opleiding vindt 3 keer per jaar plaats (cohorts), met een maximum van 20 deelnemers per cohort.
Er geldt een deadline per cohort.

Kerkrade: vrijdag 26 oktober 2018 – Deadline aanmelding is 1 oktober 2018
Maastricht: vrijdag 25 januari 2019 – Deadline aanmelding is 31 december 2018

Locatie

Maastricht: Endepolsdomein 150, 6229 EP Maastricht
Kerkrade: Wiebachstraat 9, 6466NG Kerkrade

AANMELDEN
STEL EEN VRAAG

Deze Opleiding duurt 1 lesdag.

Er is een groot verschil tussen innovatie en disruptie. Innovatie is van alle tijden. Bedrijven ontwikkelen hun product of dienst verder en streven naar continue operationele verbetering. Disruptie maakt gehele bedrijfssectoren echter razendsnel overbodig. Denk aan bedrijven als Netflix, die de video verhuur sector op zijn kop heeft gezet, of Uber die de taxi-business wezenlijk heeft geraakt.

In deze lesdag wordt ingegaan op de basisregels van de digitale economie. Waarom is de (eind)consument zoveel bepalender dan vroeger, en komen winstmarges hierdoor onder druk te staan. Draaien bedrijven dan primair niet meer om winstgevendheid? Moet je bijvoorbeeld als retail bedrijf meegaan met de trends die door grote spelers worden gezet? En ben je in de B2B beter beschermd tegen dit soort invloeden?

Bedrijfsmodellen moeten relevantie bieden in de nieuwe economie, en gelukkig zijn daar methodes voor.

Participanten zullen aan hand van het Consument Relevantie Model leren om bestaande bedrijfsmodellen te transformeren in nieuwe modellen die naadloos aansluiten bij de huidige verwachting van haar consumenten, en zich niet slechts te onderscheiden in de markt, maar om te domineren.

Deze opleiding leidt tot een executive diploma. De opleiding is bijzonder geschikt voor ondernemers of personen die zich willen specialiseren in bedrijfsstrategie en consumentbenadering. Er zijn geen opleidingseisen om deel te nemen aan dit programma.

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken.

TMLA opleidingen zijn ontwikkeld door de top uit de academische wereld (o.a. Harvard, Oxford, LSE) en C-Officers uit het bedrijfsleven. Zo bestaan de opleidingen uit een ideale mix tussen het gebruik van theoretische modellen, en de toepassing daarvan op de praktijk. Elke lesdag gaat in op deze modellen en de verklaring hierdoor van fenomenen en spraakmakende cases.

De dagen zijn vol van interactie en feedback vanuit de groep op relevante business cases.

Business Cases

TMLA maakt gebruik van business cases van top-ondernemingen; je neemt zelf beslissingen, en er wordt vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een analytisch denkvermogen, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt immers geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in deze opleiding.

Lesgeld

Het lesgeld betreft EUR 235,-

Data

De opleiding vindt 3 keer per jaar plaats (cohorts), met een maximum van 20 deelnemers per cohort.
Er geldt een deadline per cohort.

Kerkrade: vrijdag 26 oktober 2018 – Deadline aanmelding is 1 oktober 2018
Maastricht: vrijdag 25 januari 2019 – Deadline aanmelding is 31 december 2018

Locatie

Maastricht: Endepolsdomein 150, 6229 EP Maastricht
Kerkrade: Wiebachstraat 9, 6466NG Kerkrade

Aanmelden Opleiding

Hartelijk dank voor uw interesse in TMLA. Vul aub uw gegevens in in onderstaand formulier, en onze afdeling admissions neemt binnen 3 werkdagen contact met u op.
  • Vul je telefoonnummer in als je gebeld wilt worden
AANMELDEN
STEL EEN VRAAG

Deze Opleiding

  • 1 LESDAG

  • EXECUTIVE DIPLOMA

  • EUR 235,-

Stel een vraag