Leadership and Strategy in a Digital World

5 vakken van elk 1 lesdag
Postgraduate Diploma
lesgeld € 3.900 (in termijnen is mogelijk)

Leiderschap geeft richting. Strategie biedt hiervoor een uitvoerbaar plan. Leiderschap en strategie zijn de hoofdingrediënten voor elke organisatie en individu, op elk niveau van de organisatie, en in elk vakgebied, om relevant en onderscheidend te blijven.

Dit unieke programma is ontwikkeld voor leidinggevenden, ondernemers en iedereen met ambities op dat gebied. Gedurende het programma wordt aandacht besteedt aan het begrijpen en ontwikkelen van cruciale vaardigheden, en zul je de leiderschap karakteristieken ontdekken die jou in het bijzonder kenmerken, aan de hand van 4 essentiële pijlers: attitude, talent, ambitie en skills.

Het programma is gebaseerd op theoretische diepgang maar is tegelijkertijd ontwikkeld om participanten kritisch te laten kijken naar concrete en praktische cases aan hand van het Myth of Excellence model. Participanten krijgen hierdoor ook inzicht in hun persoonlijke leiderschapsstijl en ontwikkelen strategisch inzicht voor hun keuzes. Want leiderschap draait in eerste instantie niet om vaardigheden, maar om jezelf. Je kunt immers niet lang “acteren” als een leider, maar authenticiteit is onmisbaar om succesvol te zijn en voldoening te halen uit je dagelijks werk. Iedere leidinggevende zal baat hebben bij de inzichten en materie die behandeld wordt in dit programma.

Aan TMLA zijn slechts toonaangevende docenten verbonden, die hun ervaringen op een aansprekende en relevante manier weten te delen.

Het programma bestaat uit 5 lesdagen verdeeld over 3 modules:

Module 1: Leadership and Strategy Essentials:

Lecture 1: The Leader I Am
Lecture 2: Digital Transformation

(Thema’s: leadership style in the new economy, the essence of digital transformation, why companies succeed or fail in our current economy, consumer demand vs corporate identity a.o.)

Module 2: Strategic Thinking:

Lecture 3: Business Strategies in the Digital Arena
Lecture 4: Digital Marketing Strategies

(Thema’s: The design of a coherent business strategy meeting the “dna” of the organization, the variety of digital marketing channels and their unique strengths, strategic continuous optimalization meeting the phase of your company a.o.)

Module 3: Business Skills:

Lecture 5: Business Analytics in the Digital Economy

(Thema’s: How Analytics can help you or fool you, defining combined KPI strategy, getting sound methodology and rigor into your business analysis a.o.)

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken. Bij TMLA onderwijsprogramma’s word je meegenomen in business cases van top-ondernemingen, neem je beslissingen, en wordt er vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een kritisch denkvermogen over de zaken die cruciaal zijn in hun dagelijks werk, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in dit programma.

Na succesvolle afronding van het programma behaalt de participant een postgraduate diploma. De individuele vakken worden beoordeeld door de betreffende docenten op basis van participatie. Na een succesvol afronden van deze vakken dient de participant een uiteindelijk document in (het action plan) van pakweg 5-8 pagina’s waarin beschreven wordt hoe de participant de opgedane kennis in zijn/haar dagdagelijks werk gaat gebruiken.

Certificaten voor de individuele vakken kunnen worden verstrekt op aanvraag.

De docenten die verbonden zijn aan de programma’s van TMLA komen uit de top van het bedrijfsleven (C-level Officers van toonaangevende ondernemingen) en de academische arena (o.a. Harvard, Yale, Oxford, LSE).

De eerstvolgende intake van het programma “Leadership and Strategy in a Digital World” wordt gehouden van maandag 20 november t/m vrijdag 24 november in het gebouw van de Maastricht School of Management, Endepolsdomein 150 in Maastricht.

Aanmelden programma

Hartelijk dank voor uw interesse in TMLA. Een maximum van 25 plaatsen is beschikbaar per programma. Participanten worden geacht een studie op HBO niveau te hebben afgerond. Vul aub uw gegevens in in onderstaand formulier, en onze afdeling admissions neemt binnen 3 werkdagen contact met u op.


Nogmaals dank voor uw interesse.

Sandra A.F. Kolkman
Head of Admissions