Leading Digital Transformation

5 vakken van elk 1 lesdag
Postgraduate Diploma
Erkend en Geaccrediteerd
EUR 3,900 (betaling in termijnen mogelijk)

Een bedrijf dat “de digitale slag” wil maken zal allereerst inzicht moeten hebben in de kern van de zaak. In de afgelopen jaren zijn flink wat grote bedrijven in de problemen geraakt, of zelfs failliet gegaan, omdat men digitale transformatie zag als een ICT vraagstuk, en dat is het nu juist niet.

Met de opkomst van ICT die tot zijn bloei kwam in de jaren 90 en aanvang van dit millennium, zagen we hoe IT systemen de diensten en operaties van bedrijven ondersteunden, waardoor efficiëntie enorm toenam. Je zou kunnen zeggen dat IT toen een keuze was van bedrijven. Een keuze om processen te verbeteren, kosten te verlagen, kwaliteit te verhogen etc.
Digitale transformatie echter is precies andersom. Het is de keuze van klanten, en niet meer in eerste plaats van bedrijven. En dat maakt dat je als bedrijf die klant moet begrijpen, en liefst zelfs voor wilt zijn zodat je trends neerzet, en niet slechts anderen volgt.
Toch lijken de stappen van oude gevestigde winkelketens in onze economie om zich aan te passen de plank mis te slaan. En dat zit in het begrip van wat digitale transformatie is: geen ICT vraagstuk, maar een klantvraagstuk. Het is geen zaak van technologie, het is een zaak van strategisch inzicht. Bedrijfskunde, en geen techniek.

Dit programma is ontwikkeld door de top in Tech-bedrijven, bedrijfsleven en wetenschappers en verbindt wetenschappelijke diepgang met de praktijk. Eenvoudigweg een “must” voor ieder die te maken heeft met de digitale transformatie.

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken. Bij TMLA onderwijsprogramma’s word je meegenomen in business cases van top-ondernemingen, neem je beslissingen, en wordt er vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een kritisch denkvermogen over de zaken die cruciaal zijn in hun dagelijks werk, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in dit programma.

Na succesvolle afronding van het programma behaalt de participant een postgraduate diploma. De individuele vakken worden beoordeeld door de betreffende docenten op basis van participatie. Na een succesvol afronden van deze vakken dient de participant een uiteindelijk document in (het action plan) van pakweg 5-8 pagina’s waarin beschreven wordt hoe de participant de opgedane kennis in zijn/haar dagdagelijks werk gaat gebruiken.

Certificaten voor de individuele vakken kunnen worden verstrekt op aanvraag.

De docenten die verbonden zijn aan de programma’s van TMLA komen uit de top van het bedrijfsleven (C-level Officers van toonaangevende ondernemingen) en de academische arena (o.a. Harvard, Yale, Oxford, LSE).

De eerstvolgende intake van het programma “Leading Digital Transformation” wordt gehouden van maandag 25 t/m vrijdag 29 september in het gebouw van de Maastricht School of Management, Endepolsdomein 150 in Maastricht.

Aanmelden programma

Hartelijk dank voor uw interesse in TMLA. Een maximum van 25 plaatsen is beschikbaar per programma. Participanten worden geacht een studie op HBO niveau te hebben afgerond. Vul aub uw gegevens in in onderstaand formulier, en onze afdeling admissions neemt binnen 3 werkdagen contact met u op.


Nogmaals dank voor uw interesse.

Sandra A.F. Kolkman
Head of Admissions