Online Retail Strategies

lesgeld € 5.900 (in termijnen is mogelijk)
8 vakken van elk 1 lesdag
Postgraduate Diploma
Erkend en Geaccrediteerd

Het online aanbieden van producten en services vereist specifieke business skills om hierin succes te boeken. Internet biedt bijna oneindig veel kansen, maar brengt ook risico’s met zich mee voor organisaties die begrepen moeten worden, en beheerst kunnen worden. Het maken van een website en het plaatsen van producten en prijzen is simpelweg niet voldoende. Online retail is en kunst op zichzelf, en behelst logistiek, webshop programmering, digitale marketing strategie, customer support service etc. Bovendien, door het gemak waarmee iedereen een nieuwe webshop kan openen en je concept en technieken kan kopiëren, is het cruciaal om inzicht te krijgen en een strategie te ontwikkelen om uitzonderlijk te zijn en de concurrentie achter je te laten.

Het programma bestaat uit drie modules binnen 8 lesdagen:

Module 1: Strategic Thinking

Deze module bestaat uit twee vakken van elk 1 lesdag:

Lecture 1: Corporate Strategy and Digital Strategies
Lecture 2: Strategic Thinking and Leadership

De thema’s die behandeld worden zijn o.a. (re)thinking vision, translating vision into strategy, writing strategic plans, measuring and monitoring strategic performance, defining KPI’s, key concepts of high performing organisations e.a.

Module 2: Online Retail Organisation

Dit module bestaat uit drie vakken van elk 1 lesdag:

Lecture 3: The Webshop
Lecture 4: E-Fulfilment – Logistics
Lecture 5: E-Fulfilment – Customer Support

Module 3: Online Retail Performance

Dit module bestaat uit drie vakken van elk 1 lesdag:

Lecture 6: Digital Marketing Strategies I
Lecture 7: Digital Marketing Strategies II
Lecture 8: Marketing Performance and Big Data Analysis

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken. In TMLA programma’s word je meegenomen in real-life business cases van top-ondernemingen, neem je beslissingen, en wordt er vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een kritisch denkvermogen over de zaken die cruciaal zijn in hun dagelijks werk, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in dit programma.

Na succesvolle afronding van het programma behaalt de participant een postgraduate diploma. De individuele vakken worden beoordeeld door de betreffende docenten op basis van participatie. Na een succesvol afronden van deze vakken dient de participant een uiteindelijk document in (het action plan) van pakweg 5-8 pagina’s waarin beschreven wordt hoe de participant de opgedane kennis in zijn/haar dagdagelijks werk gaat gebruiken.

Certificaten voor de individuele vakken kunnen worden verstrekt op aanvraag.

De docenten die verbonden zijn aan de programma’s van TMLA komen uit de top van het bedrijfsleven (C-level Officers van toonaangevende ondernemingen) en de academische arena (o.a. Harvard, Yale, Oxford, LSE).

Aanmelden programma

Hartelijk dank voor uw interesse in TMLA. Een maximum van 25 plaatsen is beschikbaar per programma. Participanten worden geacht een studie op HBO niveau te hebben afgerond. Vul aub uw gegevens in in onderstaand formulier, en onze afdeling admissions neemt binnen 3 werkdagen contact met u op.


Nogmaals dank voor uw interesse.

Sandra A.F. Kolkman
Head of Admissions