Strategic Digital Marketing

5 vakken van elk 1 lesdag
postgraduate diploma
State-of-the-art curriculum en cases

In dit programma worden de drie pijlers samengebracht die leiden tot een juiste inzet van digitale marketing:

  • strategisch inzicht,
  • methodisch correcte analyse, en
  • kennis van cruciale digitale marketing kanalen.

In de huidige digitale economie is het essentieel voor bedrijven om bewust te zijn van de mogelijkheden en beperkingen die het digitale marketing landschap met zich meebrengt. De digitale marketing technieken zijn divers. De kracht ligt in een coherente digitale marketing strategie waarbij de verschillende kanalen en campagnes naadloos samenwerken om de doelen te bereiken. Het is daarbij niet afdoende om dashboards te bedienen en campagnes in te richten, maar vooral om strategisch te leren denken bij het gebruik van de verschillende beschikbare kanalen, en de betreffende data juist te interpreteren en zodoende sturing te geven.

Bij het inrichten van zo’n digitale marketing strategie ontbreekt vaak de diepgang van een juiste methodisch opzet. En dat is leerbaar, en essentieel voor iedereen die betrokken is bij de digitale marketing van een bedrijf.

Dit programma bestaat uit 5 lesdagen verdeeld over 2 modules:

Module 1: Strategic Thinking

Lecture 1: Corporate Strategy and Marketing
Lecture 2: Methodology, Data Analysis and Interpretation

Module 2: Digital Marketing Channels

Lecture 3: Strategies of Search Engine Advertisement (SEA) and Traffic
Lecture 4: Email Marketing, Social Media en Content Strategies
Lecture 5: Affiliate Marketing en Retargeting Campagnes

Leren is niet het onthouden van feiten, maar het trainen van je vaardigheid om te denken. In TMLA programma’s word je meegenomen in real-life business cases van top-ondernemingen, neem je beslissingen, en wordt er vervolgens gereflecteerd op deze beslissingen. Onze participanten waarderen de manier waarop ze gebracht worden tot een kritisch denkvermogen over de zaken die cruciaal zijn in hun dagelijks werk, en het leren onderscheiden van de zaken die cruciaal zijn, en die het niet zijn. Elke leidinggevende wordt geconfronteerd met begrenzingen als tijd, middelen en context, en het leren nemen van weloverwogen beslissingen staat centraal in dit programma.

Na succesvolle afronding van het programma behaalt de participant een postgraduate diploma. De individuele vakken worden beoordeeld door de betreffende docenten op basis van participatie. Na een succesvol afronden van deze vakken dient de participant een uiteindelijk document in (het action plan) van pakweg 5-8 pagina’s waarin beschreven wordt hoe de participant de opgedane kennis in zijn/haar dagdagelijks werk gaat gebruiken.

Certificaten voor de individuele vakken kunnen worden verstrekt op aanvraag.

De docenten die verbonden zijn aan de programma’s van TMLA komen uit de top van het bedrijfsleven (C-level Officers van toonaangevende ondernemingen) en de academische arena (o.a. Harvard, Yale, Oxford, LSE).

De eerstvolgende intake van het programma “Strategic Digital Marketing” wordt gehouden van maandag 27 november t/m vrijdag 1 december in het gebouw van de Maastricht School of Management, Endepolsdomein 150 in Maastricht.

Aanmelden programma

Hartelijk dank voor uw interesse in TMLA. Een maximum van 25 plaatsen is beschikbaar per programma. Participanten worden geacht een studie op HBO niveau te hebben afgerond. Vul aub uw gegevens in in onderstaand formulier, en onze afdeling admissions neemt binnen 3 werkdagen contact met u op.


Nogmaals dank voor uw interesse.

Sandra A.F. Kolkman
Head of Admissions