Senior Advisory Board

Een Business School heeft als kerndoel om relevant te zijn voor het bedrijfsleven. De Senior Advisory Board van TMLA is samengesteld op basis van achtergrond en relevantie om toezicht te houden en te adviseren over TMLA’s activiteiten. De Senior Advisory Board stelt tevens de lijst samen van potentiële executive leden.

Accenture
Guido D’Hert - Accenture

Guido D’hert, Managing Director Accenture Consulting

Guido is leading Accenture’s Management Consulting practice for Communications, Media and Technology clients in the Benelux and France.

He has 15+ years of consulting experience with Accenture, McKinsey and OC&C in Benelux and Silicon Valley, with extensive experience across the High Tech industry from semiconductors to High Tech Systems in Europe, North America and Asia.  Guido also was VP Strategy & Business Development at Philips / NXP Semiconductors.

Guido has a master degree in Applied Physics from the Eindhoven University of Technology, in Logistic Control Systems from the Stan Ackerman’s Institute and an MBA with Distinction from INSEAD.

Hogeschool Windesheim
Rob van Lambalgen - Hogeschool Windesheim

Dr. Rob van Lambalgen – Director domain Business, Media and Law of Applied University Windesheim in Zwolle.

Rob studeerde biologie in Leiden, werkte drie jaar in Bristol, Engeland voor de Engelse Orgaantransplantatie Service en promoveerde in 1987 in het Academisch Ziekenhuis Leiden op de ziekte Multipele Sclerose. Vervolgens werkte Rob voor Gist-brocades (nu DSM) in diverse functies, onder meer als programmaleider voor de ontwikkeling van recombinant DNA geneesmiddelen en als operational auditor voor internationale fusies, overnames en saneringstrajecten. Daarna werkte hij als interim manager en strategy consultant bij B&A Groep en Capgemini. In 2006 werd Rob directeur van het Innovatieplatform Twente en in 2009 van VentureLab Twente. In Twente werkte hij aan duurzame economische structuurversterking en de creatie van High Tech werkgelegenheid. Daarna was hij enige jaren directeur van de Faculteit Economie en Management (business school) van de Hogeschool Utrecht. Rob doceert parttime over regionale economische ontwikkeling en innovatiemanagement. In zijn loopbaan heeft hij gewerkt met honderden bedrijven en instellingen (overheids-, onderzoeks- en onderwijsinstellingen) en creëert op dit snijvlak zijn meerwaarde. Daarnaast is hij sinds 2001 toezichthouder in de zorgsector, waaronder in de raden van toezicht van Orbis/Atrium ziekenhuizen in Sittard en Heerlen (sinds 2010) en Streekziekenhuis Koningin Beatrix in Winterswijk (sinds 2013).

SLTN Inter Access
Rene van de Looij - SLTN Inter Access

Dr. Rene van de Looij, Director Business Consulting at SLTN Inter Access

Rene is director business consulting and director public sector at SLTN Inter Access. In the public sector he has worked as a management consultant, interim manager, account manager, account director and sales manager. He holds a PhD on rational planning and budgeting from Delft University of Technology, were he also worked as an assistent professor.

Rabobank
Wim Harrewijn - Rabobank

Wim Harrewijn, Senior Vice President Rabobank

Wim is responsible for the program organisation and strategic execution and development of Cards, Cash, E-Commerce and Mobile Payments.

AFC Ajax
Maarten Oldenhof - AFC Ajax

Maarten Oldenhof, Member of the Board AFC Ajax

Maarten has held many senior positions among which CEO of AFC Ajax, Board Member of Amsterdam RAI, Managing Director of CS Digital Media and many others.

Dorel Europe
Patricia Slootjes - Dorel Europe

Patricia Slootjes, Marketing Director and Member of the Executive Board Dorel Europe (e.g. Maxi-Cosi, Quinny)

The profession of marketing has rapidly changed over the last 10 years and is still changing in a fast pace linked to the enormous opportunities technology is bringing us today in combination with the consumer wanting to be seen as an individual instead of a target group. Managing this process needs an agile, flexible team with the ability to change in the same pace as the market. My passion and experience is at the crossroad of this external and internal transformation.
My experience in the meantime is covering a wide variety of disciplines; from management of international marketing teams to managing complex multidisciplinary projects, product development, CRM, global brand positioning, channel management, consumer journey development (both on- and offline), PR, and market research. I gained my experience in different markets like B2B, Retail, Mobile Telecom and Consumer Goods.